Zoeken in deze blog

zaterdag 16 juni 2012

Vaderdag

'Papa, papa, ga je mee? zaadjes zaaien met z'n twee Lekker samen in de zon, in de tuin of op het balkon. Straks gaan dan de plantjes groeien, daarna gaan de bloemen bloeien, zoem, zoem, zoem, dan ben ik blij, met de allerliefste papa, DAT BEN JIJ ! Waar heb je het versje gevonden, vroeg collega Silvy, toen ik het even kwam oefenen in haar klas. Uh, ik heb het zelf bedacht antwoordde ik. Als er iets te vieren is, schrijf ik graag een liedje en Vaderdag is ook wel een feestje... De aanleiding voor het versje was ook het leuke contact wat ik had met Michael van Nature & More.Ik was wat ideetjes aan het opzoeken op internet voor de zomervakantie. Wij fietsen graag en hebben een paar jaar geleden delen van het 'Pieperpad' gefietst. Af en toe kijk ik nog wel eens op de website van dat leuke pad door Nederland. Het is een route langs allerlei biologische bedrijven. Dat deed ik nu ook en zag toen dat het Pieperpad tijdelijk omgedoopt was in 'Bijenpad.' Interessant! Omdat onze klas de bijtjesklas heet ben ik altijd nieuwsgierig als ik iets over bijen lees. Er zou maar zo iets leuks voor de kleuters bij kunnen zijn. Ik keek rond op de website en zag tot mijn verbazing een foto van mijn eigen, met gele viooltjes versierde, fietsstuur. Ooit had ik die foto opgestuurd voor een fotowedstrijd. Tegelijk zag ik dat Nature&More zakjes bijenzaad uitdeelde. Een mailtje was snel gestuurd en een dag later zat er in mijn brievenbus een hele dikke enveloppe vol zakjes met bloemenzaad. Zaad van bloemen waar bijen graag op af komen. Eerst dacht ik er aan om de kleuters een zakje zaad als afscheidscadeautje mee te geven. Zou het zaad dan nog gezaaid worden? En zou het nog gaan groeien en bloeien na 6 juli, vroeg ik mij af. Hoe eerder gezaaid hoe beter, bedacht ik mij. Vandaar dat ik de zakjes zaad mooi op de buitenkant van het vaderdagpakje heb laten plakken. Er om heen hebben de kleuters bloemen en bijtjes gestempeld met vingerverf. Vrijdagochtend zou er sportdag zijn, die ging vanwege de harde regen niet door. Aan het eind van de ochtend werd het droog en hebben we alvast wat zaadjes in de schooltuin gezaaid. Ter inspiratie ;-) Morgen zal er,hoop ik, in 32 Zoetermeerse tuinen een bijtjesbloemenveldje gezaaid worden. En de wereld weer wat mooier worden op deze vaderdag. En als je zin hebt om te gaan fietsen, een mooie route vind je op www.bijenpad.nl Goede reis!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke vaderdag hebben wij gehad.
    Een mooie foto op zijn kop... papa ik ben ondersteboven van jouw... Wat een idee... ZO gaaf zo op het duikelrek...
    Weer een bijzonderkunst weer voor ons.
    Wat zijn de juffen op school toch creatief. Steeds weer iets anders bedenken..
    Briljant een pluim voor alle creatieviteit.

    BeantwoordenVerwijderen