Zoeken in deze blog

donderdag 5 april 2012

Afscheid

Bij het sterven op 28 maart 2012 en begraven, vandaag, van Anine, 39 jaar oud en moeder van twee schatten van kinderen die allebei ruim twee en half jaar bij ons in de klas zaten. Anine was een zeer betrokken, liefdevolle, moedige en sterke vrouw. Ik heb haar beloofd dat ik haar verhaal verder zou vertellen en daarom schrijf ik over haar en deel met jullie het lied dat haar zo dierbaar was.

Als je in mijn ogen kijkt
lijkt de wereld stil te staan
De wind houdt op met waaien
en bevroren is de maan
Je bent stralend als de zon
Je bent volmaakt, zo naakt en klein
En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn

Ik wist niet dat ik na een blik
zo veel van je houden zou
Maar ik weet nu al niet eens meer
hoe ik leefde zonder jou
Voor zoveel wezenlijke dingen
Leek ik blind tot dit moment
En die zijn ineens zo zichtbaar
Nu dat jij er bent

Oh, ik hoop dat ik je geven kan
wat jij me geeft
Zo lang ik leef...
Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij
En ik hoop dat je ooit voelen mag
wat ik nu voel
Wat ik bedoel
En wat in woorden niet te vangen is voor mij

Wanneer je in mijn armen ligt
en zo tevreden naar me lacht
Lijk ik alles te vergeten
dat daar buiten op mij wacht
Alle strijd en alle tranen
Alle stille pijn verdwijnt
En de wereld lijkt voor eventjes
normaal te zijn

Trijntje Oosterhuis en Carel Kraayenhof

3 opmerkingen:

  1. mooi jannie.... zowel tekst als bericht maken je stil.......
    x ien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik word er sentimenteel van, ben ontroerd, door woorden die mij een gevoel geven van WELKOM ZIJN, voor de rest STIL
    lieffff
    beso NAK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt de wereld stil te staan, dat is niet zo, dat voelt zo. En dat is goed.

    Dikke knuffel, want iets doorgeven van iemand die zo jong gestorven is.......

    BeantwoordenVerwijderen