Zoeken in deze blog

vrijdag 27 april 2012

Vakantie!

Het zit er op. Een hele week op school werken, ik ben het echt niet meer gewend. Elke avond na het eten lag ik uitgeteld op de bank en viel in slaap. Geen etentjes, theater of bioscoop, geen wandeling of fietstocht met vriendinnen, geen vrijwilligerswerk, geen creatieve wilde plannen maken. School, boodschappen doen, koken, eten, verhaaltje schrijven en slapen. Dat was mijn leven deze week. Vroeger (in Lelystad)ging ik na een vergadering op school elke dinsdag pizza eten met een aantal collega's, daarna nog naar het cafe en dan de volgende ochtend weer fris in de klas. Goede oude tijd ;-) Gelukkig deel ik de klas met collega Rianne. Ik en de kleuters zijn superblij met haar We hebben haar een brief geschreven. Gelukkig heeft zij hetzelfde gevoel als ik, na een dag op school is ze ook moe en dat snap ik goed als ik hoor wat de kleuters over haar vertellen. Lees maar! Lieve juf Rianne, Ik hoop dat je snel weer op school komt! Ik vind je lief. Je kan de kindjes goed helpen als iemand iets af gaat pakken. Als iemand gaat vallen ga je troosten. Je kan goed helpen de jassen dicht te doen. Ze heeft veel fantasie, dat zie ik aan haar gezicht. Ik vind haar lief omdat ze graag kindjes helpt. Ze gaat lief opruimen. Ze is dapper, als er iets moeilijks moet, dan doet ze het toch. Ze kan lief praten. Ik wou dat het maandag was en dat juf Rianne er was. Ik hoop dat ze snel weer beter wordt! Hartelijke groeten van alle bijtjeskleuters en een hele fijne vakantie! Voor mij was dit ook het laatste berichtje op kleuterspel in april. Ik heb het weerbericht in Berlijn net bekeken en dat ziet er super uit. Morgen eerst een dagje huishouden en dan gaan we lekker op reis. Hartelijk bedankt voor al jullie enthousiaste reacties op mijn schrijfsels en 'tot ziens' in mei!

3 opmerkingen:

  1. Superlief Jannie!Ik ben ontroerd... Ik ben idd gesloopt na een dag werken maar wat een geweldige baan hebben we toch! Bedankt voor je leuke verhalen. Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Jannie voor een maandje (minus moederdagen en vakantie) meelezen in jouw leven.

    Dikke kus en fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Juf Jannie,
    Voor u een zware week ja. Maar voor mij als moeder wel weer een week met fijne gevoelens over de school en de lieve juffen op school. Het is zo fijn dat er een vast gezicht in de klas te zien. NU is het juf Jannie die komt als juf Rianne ziek is. Dat is het juf Rianne die komt omdat juf Jannie moeie jonge bomen wil gaan planten.
    Ik merk aan Lars dat hij dit heel fijn vind.
    Ik ben heel blij met de keuze van Marc en mij om Lars naar deze school te brengen en wat een geluk hebben wij drietjes met de beitjes klas.

    BeantwoordenVerwijderen